--> WhatsApp

Business case.

Nieuwe Servicedesk Medewerkers
Cross-Border (NL/UK)

Nieuwe Servicedesk Medewerkers
Cross-Border (NL/UK)

50% snellere werving in het Verenigd Koninkrijk dankzij de learnings uit Nederland

Hoge conversieratio in Liverpool van 24,7%

binnen slechts zes weken werden twee posities succesvol vervuld op twee verschillende locaties.

De uitdaging.

Voor grote spelers was het op de arbeidsmarkt even wennen dat vacatures niet meer zo snel werden ingevuld. Gerenommeerde Europese spelers als Teka Kranen moesten een stapje extra zetten om kraanmachinisten te werven voor hun constant groeiende vloot.

De arbeidsmarkt.

De arbeidsmarkt.

Voor bedrijven als Movida kan het een uitdaging zijn om geschikte kandidaten te vinden voor openstaande functies. In een concurrerende arbeidsmarkt is het lastig om op te vallen en de juiste talenten aan te trekken, vooral wanneer specifieke vaardigheden en flexibiliteit vereist zijn.

Movida

Movida ondersteunt bedrijven met telecommunicatie en telematica-oplossingen om hun medewerkers mobiel, bereikbaar en veilig te houden. De basis van hun dienstverlening ligt in service, sales en operational excellence. Dit doen ze zeer succesvol in Nederland, en dankzij een recente overname, hebben ze hun markt vergroot naar het Verenigd Koninkrijk.

De oplossing.

De oplossing.

De oplossing.

De oplossing van Red Rocket combineert gerichte social media advertenties met slimme, vooraf geselecteerde screeningvragen via eenvoudige formulieren, zodat alleen gekwalificeerde kandidaten worden doorgestuurd naar de werkgever. Dit proces zorgt voor een snelle en efficiënte werving, waarbij elke kandidaat voldoet aan de basiscriteria voordat er contact wordt gelegd. Door de learnings uit eerdere campagnes in te zetten, optimaliseren we de wervingsduur en kosten, zowel lokaal als internationaal, waardoor bedrijven zoals Movida snel in contact komen met de juiste mensen.

De resultaten
Dankzij de snelle opvolging van Movida kon men direct gesprekken voeren met de geschikte kandidaten, wat cruciaal was om snel de juiste mensen te vinden. Movida's gestructureerde en snelle opvolging zorgde ervoor dat beide vacatures snel werden ingevuld.

Conclusie
De leerervaringen uit de Nederlandse campagne konden we moeiteloos vertalen naar een succesverhaal in Liverpool. Door de opgedane kennis effectief in te zetten, werd de benodigde wervingstijd in Liverpool met maar liefst 50% verkort.

De resultaten
Dankzij de snelle opvolging van Movida kon men direct gesprekken voeren met de geschikte kandidaten, wat cruciaal was om snel de juiste mensen te vinden. Movida's gestructureerde en snelle opvolging zorgde ervoor dat beide vacatures snel werden ingevuld.

Conclusie
De leerervaringen uit de Nederlandse campagne konden we moeiteloos vertalen naar een succesverhaal in Liverpool. Door de opgedane kennis effectief in te zetten, werd de benodigde wervingstijd in Liverpool met maar liefst 50% verkort.

Resultaten

Campagne Lelystad (4 weken)

  • Functie: Allround Servicedesk Medewerker

  • Resultaten:

    • Impressies: 53,801

    • Klikken: 586

    • CTR: 1,09%

    • Conversie Ratio: 7,8% (

    • Totaal aantal geschikte kandidaten: 46

Campagne Liverpool (2 weken)

  • Functie: Allround Servicedesk Medewerker

  • Resultaten:

    • Impressies: 24,976

    • Klikken: 304

    • CTR: 1,22%

    • Conversie Ratio: 24,7%

    • Totaal aantal geschikte kandidaten: 75

Resultaten

Campagne Lelystad (4 weken)

  • Functie: Allround Servicedesk Medewerker

  • Resultaten:

    • Impressies: 53,801

    • Klikken: 586

    • CTR: 1,09%

    • Conversie Ratio: 7,8%

    • Totaal aantal geschikte kandidaten: 46

Campagne Liverpool (2 weken)

  • Functie: Allround Servicedesk Medewerker

  • Resultaten:

    • Impressies: 24,976

    • Klikken: 304

    • CTR: 1,22%

    • Conversie Ratio: 24,7%

    • Totaal aantal geschikte kandidaten: 75