De pilotcampagne leverde 128 sollicitaties op in vier weken, waarvan 47,7% telefonisch bereikbaar was. Uiteindelijk kwamen 21 kandidaten op gesprek, en met een aannameconversie van 61,9% resulteerde dit in 13 nieuwe medewerkers voor Enza Zaden. Dit bevestigde niet alleen de kracht van social media-werving, maar legde ook een belangrijk knelpunt bloot: de tijdrovende telefonische opvolging.
Vervolg
De resultaten tonen aan dat deze aanpak werkt, en met verdere automatisering, zoals een unieke chatbot, de resultaten alleen nog maar kan verbeteren.
De pilotcampagne leverde 128 sollicitaties op in vier weken, waarvan 47,7% telefonisch bereikbaar was. Uiteindelijk kwamen 21 kandidaten op gesprek, en met een aannameconversie van 61,9% resulteerde dit in 13 nieuwe medewerkers voor Enza Zaden. Dit bevestigde niet alleen de kracht van social media-werving, maar legde ook een belangrijk knelpunt bloot: de tijdrovende telefonische opvolging.
Vervolg
De resultaten tonen aan dat deze aanpak werkt, en met verdere automatisering, zoals een unieke chatbot, de resultaten alleen nog maar kan verbeteren.
De pilotcampagne leverde 128 sollicitaties op in vier weken, waarvan 47,7% telefonisch bereikbaar was. Uiteindelijk kwamen 21 kandidaten op gesprek, en met een aannameconversie van 61,9% resulteerde dit in 13 nieuwe medewerkers voor Enza Zaden. Dit bevestigde niet alleen de kracht van social media-werving, maar legde ook een belangrijk knelpunt bloot: de tijdrovende telefonische opvolging.
Vervolg
De resultaten tonen aan dat deze aanpak werkt, en met verdere automatisering, wij samen met Enza Zaden honderden posities in weten te vullen.