Business case

Business case

Business case

5 nieuwe kraanmachinisten in 10 weken.

5 nieuwe kraanmachinisten in 10 weken.

totaal 224 kandidaten in campagne looptijd

5 machinisten geplaatst in de eerste 10 weken

Na sollicitatie kwamen kandidaten direct in gesprek via Whatsapp

80% van de kandidaten viel direct af.

De uitdaging.

Voor grote spelers was het op de arbeidsmarkt even wennen dat vacatures niet meer zo snel werden ingevuld. Gerenommeerde Europese spelers als Teka Kranen moesten een stapje extra zetten om kraanmachinisten te werven voor hun constant groeiende vloot.

De arbeidsmarkt.

De arbeidsmarkt.

Voor grote spelers was het op de arbeidsmarkt even wennen dat vacatures niet meer zo snel werden ingevuld. Gerenommeerde Europese spelers als Teka Kranen moesten een stapje extra zetten om kraanmachinisten te werven voor hun constant groeiende vloot.

Een grote speler op de Europese markt.

Teka Kranen is een van de grootste spelers op de Europese markt in het verhuren van een mobiele rups hijskranen, stationaire hijskranen of een rail rijdende hijskranen. Teka's uitgebreide verhuurvloot bestaat uit mobiele torenkranen op rups, torenkranen, Top-torenkranen en City Cranes. Deze kranen zijn voorzien van kraanmachinist, zodat de huurder volledig wordt ontlast.

De oplossing.

Red Rocket hielp Teka Kranen met een gerichte advertentiecampagne om kraanmachinisten te werven. De advertenties werden strategisch geplaatst op wisselende locaties, afhankelijk van de kraanverhuur-activiteit in de regio, waardoor ze precies de juiste doelgroep bereikten.

In vier maanden tijd werden 79.000 mensen bereikt, met 1123 klikken op de advertenties. Van deze klikken solliciteerden 224 mensen, wat resulteerde in een conversie van 19,94%. Dankzij deze aanpak kon Teka Kranen hun team effectief versterken.

Volume omlaag, kwaliteit omhoog met Whatsapp

Tijdens een tweewekelijkse evaluatie, kwam naar voren dat het te veel tijd kost om alle kandidaten na te bellen. Het volume was simpelweg te hoog om te verwerken. Red Rocket heeft tijdens dit proces ervoor gezorgd dat de kandidaatselectie schaalbaar plaats kon vinden via Whatsapp. Door gebruik te maken van een chatbot, werd de kandidaat direct na het aanleveren van zijn/haar gegevens, direct benaderd via Whatsapp.

Een grote speler op de Europese markt.

Teka Kranen is een van de grootste spelers op de Europese markt in het verhuren van een mobiele rups hijskranen, stationaire hijskranen of een rail rijdende hijskranen. Teka's uitgebreide verhuurvloot bestaat uit mobiele torenkranen op rups, torenkranen, Top-torenkranen en City Cranes. Deze kranen zijn voorzien van kraanmachinist, zodat de huurder volledig wordt ontlast.

De oplossing.

Red Rocket hielp Teka Kranen met een gerichte advertentiecampagne om kraanmachinisten te werven. De advertenties werden strategisch geplaatst op wisselende locaties, afhankelijk van de kraanverhuur-activiteit in de regio, waardoor ze precies de juiste doelgroep bereikten.

In vier maanden tijd werden 79.000 mensen bereikt, met 1123 klikken op de advertenties. Van deze klikken solliciteerden 224 mensen, wat resulteerde in een conversie van 19,94%. Dankzij deze aanpak kon Teka Kranen hun team effectief versterken.

Volume omlaag, kwaliteit omhoog met Whatsapp

Tijdens een tweewekelijkse evaluatie, kwam naar voren dat het te veel tijd kost om alle kandidaten na te bellen. Het volume was simpelweg te hoog om te verwerken. Red Rocket heeft tijdens dit proces ervoor gezorgd dat de kandidaatselectie schaalbaar plaats kon vinden via Whatsapp. Door gebruik te maken van een chatbot, werd de kandidaat direct na het aanleveren van zijn/haar gegevens, direct benaderd via Whatsapp.

Een grote speler op de Europese markt.

Teka Kranen is een van de grootste spelers op de Europese markt in het verhuren van een mobiele rups hijskranen, stationaire hijskranen of een rail rijdende hijskranen. Teka's uitgebreide verhuurvloot bestaat uit mobiele torenkranen op rups, torenkranen, Top-torenkranen en City Cranes. Deze kranen zijn voorzien van kraanmachinist, zodat de huurder volledig wordt ontlast.

De oplossing.

Red Rocket hielp Teka Kranen met een gerichte advertentiecampagne om kraanmachinisten te werven. De advertenties werden strategisch geplaatst op wisselende locaties, afhankelijk van de kraanverhuur-activiteit in de regio, waardoor ze precies de juiste doelgroep bereikten.

In vier maanden tijd werden 79.000 mensen bereikt, met 1123 klikken op de advertenties. Van deze klikken solliciteerden 224 mensen, wat resulteerde in een conversie van 19,94%. Dankzij deze aanpak kon Teka Kranen hun team effectief versterken.

Volume omlaag, kwaliteit omhoog met Whatsapp

Tijdens een tweewekelijkse evaluatie, kwam naar voren dat het te veel tijd kost om alle kandidaten na te bellen. Het volume was simpelweg te hoog om te verwerken. Red Rocket heeft tijdens dit proces ervoor gezorgd dat de kandidaatselectie schaalbaar plaats kon vinden via Whatsapp. Door gebruik te maken van een chatbot, werd de kandidaat direct na het aanleveren van zijn/haar gegevens, direct benaderd via Whatsapp.

De samenwerking

Over de samenwerking is Dielan Vlaar van Teka Kranen duidelijk:

"De fijne communicatie, de gedrevenheid en het rendement uit de gemaakte kosten."

Dielan: "De volgende stap is blijven samenwerken met Red Rocket voor hoe lang dat nodig is.

Bij Teka is er de laatste jaren wat meer verloop qua machinisten door het hoge aanbod van relevante banen binnen de markt. Voor nu zijn er al verschillende functies bekleed maar wij weten door onze eigen groei en de verloop, dat dit een continue uitdaging blijft de aankomende jaren."